Κλιμακτήριος

Η κλιμακτήριος είναι το χρονικό εκείνο διάστημα που η γυναίκα παρουσιάζει ορμονικές ανωμαλίες αλλά και ανωμαλίες εμμήνου ρύσεως και διαρκεί 2 με 10 χρόνια πριν την εμμηνόπαυση.

Συμπτώματα κλιμακτηρίου

Τα συμπτώματα που μπορεί να υπάρχουν στην κλιμακτήριο είναι:

• μείωση του κύκλου,
  • μεγάλη διάρκεια περιόδου,
  • μεγάλη απώλεια αίματος,
  • συχνές αιμορραγίες και
  • αραιά διαστήματα μεταξύ των περιόδων.

Εμμηνόπαυση

Η εμμηνόπαυση είναι ένα φυσικό γεγονός που εμφανίζεται στις γυναίκες, όταν ο οργανισμός αρχίζει να μειώνει την παραγωγή ορμονών σχετικών με την αναπαραγωγή, όπως τα οιστρογόνα, με αποτέλεσμα την οριστική διακοπή της ωορρηξίας και της εμμήνου ρύσεως.

Συνήθως, η εμμηνόπαυση εμφανίζεται φυσιολογικά μεταξύ 45-55 ετών, ενώ στην Ελλάδα η μέση ηλικία εμμηνόπαυσης είναι τα 51 έτη.

Οι παράγοντες που επηρεάζουν το χρόνο εμφάνισής της δεν έχουν πλήρως διευκρινιστεί.
Φαίνεται όμως να εμπλέκονται κληρονομικοί, σωματομετρικοί παράγοντες, όπως βάρος σώματος, συνήθειες όπως κάπνισμα, εξωγενείς παράγοντες όπως ψυχολογικοί και έντονο σοκ από απώλεια κάποιου δικού μας ανθρώπου.

Συμπτώματα εμμηνόπαυσης

Τα συμπτώματα που προκαλεί η εμμηνόπαυση, οφείλονται κυρίως στην έλλειψη οιστρογόνων και παρουσιάζονται στο 80% των γυναικών. Το 15% αυτών των γυναικών έχουν τόσο έντονα τα συμπτώματα ώστε είναι αναγκαία η παρέμβαση του γυναικολόγου.

Χαρακτηριστικά συμπτώματα που παρουσιάζονται είναι:

• η ξηρότητα του κόλπου, προβλήματα στην ούρηση,
  • η μείωση της σεξουαλικής διάθεσης,
  • οστεοπόρωση και
  • λεπτότερο, ξηρότερο και λιγότερο ελαστικό δέρμα.

Σπανιότερα μπορεί να παρουσιαστούν:

• πονοκέφαλος,
  • ταχυκαρδίες,
  • πόνος στις αρθρώσεις και τους μυς,
  • κράμπες,
  • αϋπνία,
  • κατάθλιψη ευερεθιστότητα, κυκλοθυμία,
  • κακή διάθεση και
  • τέλος αίσθημα παλμών.

Τα συμπτώματα μπορεί να μειωθούν με καλή διατροφή, άσκηση, μείωση βάρους, λήψη συμπληρωμάτων, σωστές ώρες ύπνου, και ορμονικά σκευάσματα αφού έχει προηγηθεί εργαστηριακός έλεγχος καθώς και συζήτηση με τον γιατρό.